wtorek, 19 lipca 2011

kawowe szaleństwo !

Kawa mrożona z lodami, cappuccino z bitą śmietaną? Lato to idealna pora na kawowe pyszności! Ja osobiście uwielbiam mrożoną kawę, nie ma ona za dużo kofeiny. W upalne dni sprawdza się 100 procentowo ! Podobną kawę można kupić w sklepach takich jak biedronka czy nawet w każdym sklepie, no ale wiadomo jak się samemu zrobi to i tak lepiej smakuje ; dd Podam Wam przepis, może też zachęcicie się do zrobienia kawy mrożonej, przepis jest banalnie prosty : 


 - 2 łyżki kawy ( ja zazwyczaj dodaję tchibo żółtą) 
 - 4 szklanki mleka 
 - łyżeczka cukru waniliowego 
W garnek wlewasz 4 szklanki mleka i wsypujesz łyżeczkę cukru waniliowego. Następnie gdy mleko się zagotuje (gdy już będzie się podnosiło mleko) wsypujesz dwie czubate łyżki kawy i mieszasz ok. 1- 2 minuty. Następnie chłodzisz tą kawę z garnku (ja zazwyczaj wlewam do zlewu zimną wodę i wkładam tam ten garnek). Gdy już kawa będzie letnia wlewamy ją do jakiegoś naczynia i wkładamy do lodówki. Po ok godzinie, dwóch kawa jest gotowa. Często też robię oczywiście to zależy czy nie weźmie mnie lenistwo robię kawę z lodami. Po zrobieniu wygląda ona świetnie. Podam wam stronę która jest sprawdzona i wszystko jest tam opisane tuuu.  A to efekt mojej kawy ; ))


Smacznego !